رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز تأکیدکرد تغییر مدرک گرایی به مهارتآموزی با دانشگاه کارآفرین
به گزارش روابط عمومی واحد استان البرز؛ جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان البرز از 17 تا 21 آذرماه 1403 در محل سالن ورزشی شهرداری کرج برگزار شد. دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز مطابق هر سال در این نمایشگاه شرکت کرد و با ارائه دستاوردهای مختلف حضور پررنگی را به نمایش گذاشت.
در طول برگزاری این نمایشگاه نشستهای خبری و تخصصی و کارگاههای مختلف آموزشی برگزار شد. دکتر سلیمان عباسی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز با حضور در جمع اصحاب رسانه از آخرین دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه سخن گفت.
وی نمایشگاه هفته پژوهش را بهانهای برای قدردانی از زحمات پژوهشگران، فناوران، اساتید و دانشجویان دانست و دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه را ماحصل کار جمعی و همدلی خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد.
دکتر عباسی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با 5 غرفه و 60 دستاورد پژوهشی در این نمایشگاه شرکت کرده است و بدلیل کمبود فضای نمایشگاهی حدود 20دستاورد دیگر فرهنگی و صنعتی نیز ارائه نشده است.، اذعان داشت: البته تعداد دستاوردهای قابل ارائه در این نمایشگاه بیشتر از این تعداد بود اما به دلیل حجم و وزن زیاد ترجیح دادیم به صورت مجازی و با اسلاید، فیلم و پوستر آنها را در معرض دید عموم قرار دهیم.
وی گفت: دستاوردها در دو دسته طبقه بندی و ارائه شد. دستاوردهایی که در حوزه پژوهش و فناوری رونمایی شدند و دستاوردهایی که به مرحله تجاری سازی رسیدهاند که در حین برگزاری نمایشگاه پیش قراردادهایی را برای فروش منعقد کرده و در طول برگزاری نمایشگاه به فروش رسیدند.
وی با بیان اینکه تمام دستاوردهای عرضه شده در این نمایشگاه با هدف رفع یک نیاز مهم و ضروری جامعه ارائه شده است، گفت: در حقیقت دستاورد ارائه شده حاکی از آن است که تلاش داریم نیاز جامعه را پرآورده ساخته و همچنین در برخی از موارد نوآوری لازم ارایه نماییم.
وی تعداد مراکز رشد و نوآوری استان را 11 مرکز اعلام کرد و افزود: دانشگاه علمی کاربردی تنها مجموعه تحقیقاتی و نوآوری است که قادر به سرمایهگذاری مستقیم و شراکت در تولید محصول و تحقق ایده است و دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین در خدمت جامعه و رفع نیازهای مردم است.
وی دانشگاه علمی کاربردی را دانشگاهی بین نسل سوم و چهارم دانست و ابراز امیدواری کرد با استقبال خانوادهها و سوق دادن فرزندان به سمت دانشگاه مهارتی نقش اساسی در تغییر فرهنگ مدرک گرایی به فرهنگ مهارت آموزی داشته باشیم.
نظر شما :