دیدار سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان البرز؛ «مصطفی یوسفی» سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان البرز در این دیدار با بیان اینکه وظیفه ما در این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مهارت محور ایجاد فرصت اشتغال با تربیت و پرورش نیروی مهارتی است، گفت: بر این اساس تلاش داریم با رفع نیاز جامعه در این بعد باری از دوش اقتصاد کشور برداریم.
یوسفی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دورههای کوتاه مدت دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دورهها با هدف ارائه و انتقال مهارت به دانشجویان تدوین شده تا زمینه اشتغالزایی آنان در جامعه فراهم شود.
وی ضمن اعلام آمادگی برای تربیت نیروی مهارتی در بخشهای مورد نیاز البرز گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان با مراکز تخصصی خصوصی در زمینه صنعت، خدمات، ورزش، فرهنگ و هنر سعی دارد با ایجاد مراکز جوار کارگاهی بیشترین سهم را در اشتغالزایی کشور فراهم کند؛ گرچه مراکز دولتی که تا قبل از مصوبه دولت منحل شدند نیز به هیچ وجه سربار دولت نبوده و به صورت خودگردان مشغول به فعالیت بودند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با بیان اینکه در دولت جدید تلاش شده برخی مراکز دولتی مهم و تاثیرگذار مجددا به خانواده بزرگ علمی کاربردی بازگردند، از دکتر عباسی نماینده مردم شریف کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا خواست با پیگیری این امر در مجلس دانشگاه را در این زمینه یاری نماید.
او در تشریح این موضوع گفت: در دولت قبل مراکز دولتی خوبی مثل مرکز فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث آموزش هنر تعطیل شدند و تمام پتانسیل و ظرفیت سختافزاریِ آموزشی این مراکز اعم از فضاها، کارگاهها و کلاسهای آموزشی مغفول و بلا استفاده ماند. این در حالیست که مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت پذیرش و جذب بیش از 3000 دانشجو را داشت و هنرمندان به نامی از این مرکز فارغالتحصیل شده و اکنون در جایگاههای مهمی چون صدا و سیما مشغول به خدمت هستند.
مصطفی یوسفی درخواست کرد مجلس انقلابی با رایزنی لازم در خصوص تبدیل وضعیت پرسنل این دانشگاه را در اولویت قرار دهد تا نیروهایی که بعد از ده سال خدمت هنوز به صورت قراردادی مشغول به خدمت هستند، تعیین تکلیف شده و به امنیت شغلی لازم برسند.
دکتر «علیرضا عباسی» نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه علمی کاربردی از اساس درست و با هدف والایی بنیان نهاده شد و در بحث مهارتآموزی نیز تلاش خوبی داشته اما در مقطعی دچار انحراف از مسیر درست شد به نحوی که برخی مراکز در کشور اصرار به برگزاری مقطع دکتری در برخی رشتهها دارند؛ در حالی که این دانشگاه یک دانشگاه مهارت محور است نه مدرکگرا و چه بسا تربیت یک تکنیسین کاردان و تحویل آن به جامعه بسیار با ارزشتر باشد.
وی ضمن اشاره به گزارشی از شورای عالی اشتغال در بحث کشاورزی گفت: در سایر دانشگاه ها قانون افزایش بهرهوری برآورد کردیم که مهارتآموزی در رشتههای کشاورزی با گذراندن چند واحد انجام شود؛ یعنی از واحدهای مقطع کارشناسی کسر و واحدهای مهارتآموزی اضافه شود تا دانشجو در کنار تحصیل، مهارت لازم را نیز کسب کند.
وی با بیان اینکه در سیستم آموزش عالی سیستم صفر و صد معنایی ندارد بلکه باید بر اساس ظرفیتهای لازم کاری را با انعطافپذیری انجام داد و تصمیمات درستی اتخاذ کرد، گفت: عدم تداخل در آموزش و پرهیز از موازیکاری و توجه ویژه به مهارتآموزی بسیار مورد تاکید است و تلاش خواهد شد در زمینه بازگشت برخی مراکز دولتی که این دو نکته را لحاظ کنند، رایزنی لازم با وزارتخانههای مربوطه و مجلس صورت گیرد.
وی در پایان باورمند و انقلابی کردن دانشجویان را از اولویتهای مهم هدفگذاری دانشگاهها اعلام و خاطرنشان کرد: همه دانشگاههای کشور موظف هستند در جذب اساتید و انتخاب هیئت علمی دانشگاه این امر را مورد توجه ویژه قرار دهند.
نظر شما :