مرکز علمی کاربردی عالیفرد (سن ایچ) به دنبال دانش بنیادی کردن شرکتهای زیرمجموعه سن ایچ و شیوا است
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد (سن ایج)؛ دکتر «تورج زهفروش» رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد (سن ایج) نیز در این مراسم اظهار کرد: رسالت عظیم دانشگاهها برگزاری استارتآپ و دانشپژوهی کاربردی و تولید ثروت است.
وی افزود: نسل سوم دانشگاهها که همان مراکز علمی کاربردی هستند، نقش مهمی در ارتباط بین صنعت و دانشگاه دارند و اگر تخصص و تمرکز توأم باشد، کارآفرینی بوجود خواهد آمد.
نقش بسیار مهم دانشگاه در کمک به پیشرفت، رونق و اعتلای صنعت و نیاز صنایع کشور به پیشرفت علمی و نوآوری به منظور عقب نماندن از رقابتهای بازار موضوع دیگری بود که وی به آن اشاره کرد.
فراهم بودن زمینه نوآوری در دانشگاهها، پژوهشکدهها و پژوهشگاههای کشور، پیشرفت صنعت در صورت متکی بودن به تولید علم و فناوری، افزایش شور و نشاط دانشگاه در صورت ناظر بودن به نیاز صنعت و بازار و ضرورت تبدیل نگاه از مونتاژکاری به نوآوری در صنعت از موارد دیگری بود که وی بر آنها تاکید داشت.
دکتر زهفروش در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مرکز علمی کاربردی عالیفرد سن ایچ دارای 17رشته است و با مساعدت ریاست دانشگاه جامع در مهر 1401با بیش از 25 رشته به فعالیتهای علمی - پژوهشی خود در راستای پرورش نیروی انسانی ماهر و کاردان ادامه میدهد.
وی افزود: به امید افقی روشن برای ارتباط بین دانشگاههای نسل سوم و صنعت تا کنون 38 کارگاه تخصصی و 6 رویداد شتاب، یک تکپودمان مدیریتی و یک تکپودمانِ تدوین برگزار شده است.
وی گفت: مرکز علمی کاربردی عالیفرد به دنبال دانشبنیادی کردن شرکتهای زیرمجموعه «سن ایچ» و «شیوا» است.
زهفروش با تاکید بر اینکه با سوق به سمت دانشگاههای نسل سوم نباید از رسالت دانشگاههای اول و دوم غافل شد، گفت: دانشگاه نسل سوم، مدیون نسل دوم است؛ زیرا اگر آموزش و پژوهش را کنار بگذاریم، رسالت دانشگاه از بین میرود. تحقیقات و دانشافزایی باید ادامه یابد و نسل سوم و دوم با یکدیگر ادغام شوند تا در کنار پژوهش، ثروتافزایی انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم در کشور ما با دانشگاهعلمی کاربردی پایهریزی شد، افزود: قرار بود با آمدن نسل سوم دانشگاهها، وابستگی به دولت از بین رود اما پس از تاسیس نخستین مرکز آموزشی علمی کاربردی در کشور توسط مرحوم عالیزاد، نهادهای دولتی دست به تاسیس دانشگاه زدند و رسالت نسل سوم را زیر سوال بردند. اما طی سه سال اخیر دانشگاه علمی کاربردی، مراکز دولتی را جمعآوری کرده و عرصه فعالیت برای بخش غیردولتی باز شده است.
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد (سن ایج) در ادامه با بیان اینکه آقای عالیزاد، رئیس هئیت مدیره مرکز عالیفرد با دیدی وسیع، رسالت و دستور مرحوم عالیزاد را به نحو احسنت اجرا کرده و به معنای واقعی از مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد حمایت کرده است، گفت: برگزاری رویداد امروز گام مهمی در راستای ارائه ایدههای خلاق در رابطه با صنعت شیرینی و پاستیل بوده که از تمامی دست اندرکاران و افرادی که در برگزاری این رویداد با ما همکاری داشتند کمال تشکر را داریم.
دکتر «حسین بختیاری»، معاون فناوری پارک علم و فناوری البرز نیز در سخنانی به چند موضوع مهم پرداخت و اظهار کرد: اقتصاد دانشبنیان، اقتصادی است که باعث تولید ثروت از راه دانش میشود و کاربرد دانش و اطلاعات در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به نقش کلیدی ارتباط صنعت با دانشگاه به منظور تعریف ایدههای دارای قابلیت تجاریسازی و قدرت انتقال به درون جامعه، امروزه راهاندازی مرکز پژوهش در دانشگاه به منظور تحقق اهداف دانشگاههای نسل سوم بسیار حائز اهمیت است.
دکتر بختیاری یادآور شد: امیدواریم گامی مفید هر چند کوچک در ایجاد انگیزه و تبادل نظرات و ایدهها در توسعه تجاریسازی و ایجاد زمینه همکاری اصولی در زمینههای اقتصادی و تولید ثروت و اقتصاد دانشبنیان در درون دانشگاهها شکل بگیرد.
در پایان این آئین از نفرات برتر به شرح زیر تجلیل به عمل آمد:
نفر اول:«هادی پور جعفر» _ دانشیار بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی البرز- عنوان طرح: اتومات انکپسولاتور برای ریزپوشانی ترکیبات و پروبیوتیکها
نفر دوم: «احمدرضا حسینی» - دانشگاه فردوسی مشهد - عنوان طرح: نانوکپسولاسیون عصاره زعفران و ویتامین های ( ب9 ، ب 12 ، ث)
نفر سوم: «روشنک حبشی» – دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد- عنوان طرح: پلاسمای سرد

نظر شما :