دوره آموزش آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان برگزار شد

۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۹ کد : ۵۱۷۶۲ اخبار شیرپوینت اسلایدر
تعداد بازدید:۲۶۴۵

دوره آموزشی آشنایی با نظام علمی کاربردی در ۳ واحد استان البرز و 6 واحد تهران غرب به طور همزمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز؛ صبح پنجشنبه ۱۰ مهرماه سالجاری  ۱۸۵ مدرس از استان البرز و ۲۵۰ مدرس از واحد تهران غرب دوره آموزشی یک‌روزه آشنایی با نظام علمی کاربردی را سپری کردند.

در این دوره که به طور همزمان در مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج، قند کرج و خانه کارگر کرج در استان البرز  و واحد‌های نیکوکاری رعد، کانون سردفترداران، صنعتی کوشا تهران، فرهنگ و هنر واحد ۱۱، فرهنگ و هنر واحد ۳۴ و علامه طبرسی واحد غرب استان تهران برگزار شد، در مجموع 425 مدرس از این آموزش‌ها بهره بردند.

این دوره آموزشیِ یک روزه که با توجه به شیوع کرونا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، اساتید به صورت ویدئو کنفرانس به ارائه آموزش‌ها پرداختند.

دکتر «پیمان دانش کار آراسته» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در آغاز این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به مدرسان جدیدالورود،  توسعه مهارت در سطح آموزش عالی را از مراحل الزامی دانشگاه علمی کاربردی قلمداد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی با رویکرد مهارت‌آموزی به دنبال این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت علمی اساتید از تجربیات چند ساله آنان در حوزه‌های فنی نیز بهره‌مند شود.

وی خطاب به دو گروه متقاضیان  تدریس که از طریق فراخوان ۹۸ جذب شده‌ بودند و مدرسانی که از گذشته موفق به اخذ کد مدرسی شده ولی این دوره را طی نکرده بودند، گفت: اکنون که شما در کسوت معلمی وارد این عرصه شده‌اید، قطعا از دانش، تجربیات و ویژگی‌های بارز یک معلم و مدرس برخوردار بوده‌اید که با طی تمام مراحل آزمون و گزینش به این مرحله رسیده‌اید، پس با همان اعتماد به نفس این راه را با موفقیت طی کنید.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز  به مدرسان متذکر شد: به هیچ وجه در امر آموزش در پی نگه داشتن فوت کوزه‌گری نزد خود نباشید و هر آنچه طی سالیان کسب کرده‌اید را به دانشجویان خویش منتقل کنید؛ چرا که شاگرد باید آنچنان در علم پیشرو باشد که استاد خود را جا بگذارد.

«علیرضا جمالزاده» معاون مطالعات و برنامه‌های آموزشی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه علمی کاربردی کشور با محور ارائه مهارت، فناوری و برنامه‌ریزی درسی به آموزش برخی مباحث مهم به مدرسان پرداخت.

در این دوره مدرسان با تعریف و ماهیت آموزش علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری و دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های شغلی در کشور آشنا شدند. تاریخچه و شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با 5 نظام آموزشی برتر در جهان از دیگر مباحثی بود که استاد جمالزاده به تشریح و تببین آنها پرداخت.

سپس «حامد باقری فراهانی» رئیس مرکز امور مدرسان دانشگاه علمی کاربردی با محور آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی به بیان چیستی، چرایی و رویکردهای جدید آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی و مقررات آموزشیِ مربوطه پرداخت.  

ریزمحتوای دوره‌ی آشنایی با نظام علمی کاربردی، آشنایی با 4 نسل دانشگاه‌های کشور و به طور ویژه شناخت دانشگاه نسل سوم و اهداف آن به عنوان دانشگاه کارآفرین، آشنایی با جایگاه و سیستم آموزشی دانشگاه، تفاوت آن با سایر نظام‎های آموزشی، ضرورت اجرای دوره‌های مهارتی علمی کاربردی، ساختار و سطوح آموزش، نقاط ضعف و قدرت آن و برخی وظایف اصلی مدرسان و شیوه تدریس از جمله آیتم‌هایی بود که در این دوره به آن اشاره شد.


لینک دانلود فایل

( ۱ )

نظر شما :