با رعایت سه اصل «کیفیت گرایی»، «ماموریت گرایی» و «قانونمندی»؛ «هر دانشجو یک کارآفرین» در دانشگاه علمی کاربردی تحقق مییابد
به گزارش روابط عمومی استان البرز؛ هفتاد و سومین شورای هماندیشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با مراکز تحت نظارت صبح شنبه - 15 شهریورماه - همزمان با آغاز سال تحصیلی و در آستانه پذیرش دانشجو برگزار شد.
این نشست با حضور دکتر «مهدخت بروجردی علوی» - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر «پیمان دانش کار آراسته» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز و معاونین وی در سالن همایش میلاد کرج و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برپا شد.
دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مانند سراسر دانشگاهها و مراکز آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 را در شرایطی آغاز میکند که اغلب استانهای کشور در وضعیت قرمز و برخی از جمله استان البرز در وضعیت زرد به سر می برند.
از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارت محور و از سلسله دانشگاههای نسل سوم کشور است، به برخی تمهیدات برای آموزشهای عملی در شرایط شیوع کرونا نیازمند است که در این نشست به بیان اهم آنها پرداخته شد.
در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تبلیغات برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید، به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داده شد و از مدرسان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد. سپس جلسه وارد هماندیشی مسئولان مراکز آموزشی و تبادل نظر موضوعات و چالشهای پیش رو شد.
دکتر «مهدخت بروجردی» در ابتدای این نشست ضمن منحصر به فرد نامیدن این دانشگاه در کشور بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی متکی به خود است و در مباحث مالی به هیچ عنوان به منابع مالی دولت تکیه ندارد در حالی که حتی دانشگاههای فنی حرفهای از این حیث به دولت متکی هستند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مهمترین رسالت این دانشگاه را مهارت محور بودن آن خواند و گفت: رسالتی که مدتها در کشور نادیده گرفته شده بود و دانشگاهها صرفا به آموزش نظری بسنده کرده بودند را این دانشگاه متقبل شد و با صلابت شعار «هر دانشجو یک کارآفرین» را سر داد. امید است با تحقق این شعار دانشجویانی به جامعه تحویل دهیم که دستشان در جیب دولت نباشد.
بروجردی 3 محور کیفیت گرایی، ماموریت گرایی و قانونمندی را از مهمترین اهداف این دانشگاه عنوان کرد و به تبیین هر یک پرداخت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مهمترین الزام در تأسیس هر مرکز دانشگاهی را داشتن محیط کاری مناسب عنوان کرد و افزود: با این هدف که مراکز دانشگاهی از هدف اصلی خود که مهارتآموزی است دور نشوند، سعی در پالایش و حذف و اضافه رشتههایی شد که به هر دلیل فرصت مهارتآموزی در محیط کارگاهی برایشان مقدور نیست.
وی همچنین از ساماندهی مدرسان در راستای قانونمندی که یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه است خبر داد و گفت: طی سه دوره فراخوان کشوری که چهارمین فراخوان نیز تا آخر شهریور ماه انجام خواهد شد، کلیه پرونده کاری مدرسان بازنگری شد و با ساماندهی که از طریق گزینش عمومی و عملی صورت گرفت کد درسی به مدرسانی تعلق گرفت که این مراحل را طی کردهاند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین به سطحبندی مراکز در 4 رده اشاره و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال همان 14 مرکزی که در سطح 4 قرار دارند نیز با مشاوره مناسب به سطوح بالاتر ارتقاء یابند به نحوی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مرکزی در سطح 4 نداشته باشیم.
نظر شما :