اخبار اولین کارگاه آموزشی منطقه ای ارتقاء سطح توانمندی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی

۰۶ دی ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰ کد : ۴۶۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۶۸
اولین کارگاه آموزشی منطقه ای ارتقاء سطح توانمندی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی به میزبانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استان البرز در سالن اجتماعات شهید آوینی مرکز آموزش علمی-کاربردی تربیت مربی کرج برگزار شد.
اخبار اولین کارگاه آموزشی منطقه ای ارتقاء سطح توانمندی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی

در راستای ارتقاء سطح توانمندی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی، پیرو هماهنگی های صورت پذیرفته از سوی معاونت محترم سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی، جناب آقای دکتر علایی نوین، اولین کارگاه آموزشی منطقه ای ارتقاء سطح توانمندی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی به میزبانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استان البرز در سالن اجتماعات شهید آوینی مرکز آموزش علمی-کاربردی تربیت مربی کرج برای 250 نفر متشکل از معاونین آموزشی و پژوهشی واحد استانی، مدیران امور آموزشی و پژوهشی مراکز و کارشناسان خدمات آموزشی و دانش آموختگان واحد استانی و مراکز تحت نظارت استانهای البرز، قم، قزوین، سمنان و مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه که در روز دوشنبه مورخ 30 آذر 94 از ساعت 9:30 به صورت رسمی آغاز گردید، جناب آقای دکتر سادات حسینی، ریاست محترم واحد استان البرز ضمن تشکر از همکاران این استان به دلیل برگزاری کارگاه در زمان محدود اعلام شده، به حاضرین در کارگاه خیرمقدم عرض نمودند. ایشان اظهار امیدواری کردند این کارگاه آمزشی که اولین کارگاه ارتقاء سطح توانمندی کارشناسان واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی-کاربردی در حیطه مجموعه مقررات و قوانین آموزش های عالی مهارتی است، شروع خوبی در جهت تعامل هر چه بیشتر و سازنده واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی-کاربردی با مسئولین محترم حوزه معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی دانشگاه باشد و در آینده نزدیک شاهد تحولات بسیاری زیاد و مثبتی در زمینه اجرای صحیح امور مربوط به حوزه خدمات آموزشی، سنجش و دانش آموختگان باشیم.

در ادامه سرکار خانم مهندس مصحفی، معاون مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه در خصوص تغییرات مجموعه مقررات آموزشی براساس آیین نامه های قبلی و آیین نامه جدید مصوب اسفندماه1393، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی را اعلام نمودند. ایشان با بیان تفاوت و مقایسه آیین نامه های قبلی با آیین نامه جدید، اضافه کردند که در مجموعه مقررات آموزشی جدید تاکید بیشتری بر نظام آموزش مهارت و فناوری شده و تلاش گردیده تا براساس ماهیت نظام جامع علمی-کاربردی، مقررات جدید وزارت علوم بومی سازی شود. وی با اشاره بر تلاش کلیه همکاران در واحد معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی برای تدوین این مجموعه مقررات، از همکاران واحد استانی و مراکز که نظرات سازنده ای در خصوص این مقررات به ستاد مرکزی انعکاس داده اند، تشکر نمودند.

مواردی چون تغییرات جدید در نحوه انجام فرایند تغییر رشته، ثبت نمرات، تجدید نظر نمرات، معادل سازی دروس، نقل و انتقالات دانشجویی و توضیحاتی در خصوص دستورالعمل ها و مصوبات مربوط به حوزه دانش آموختگان و فرایند جدید صدور دانشنامه و سامانه ترجمه مدارک تحصیلی و همچنین تغییرات در سطوح تصمیم گیری، تصمیم سازی و مراجع تصمیم گیری در دانشگاه جامع علمی-کاربردی، واحد های استانی و مراکز آموزشی، ایجاد شورای تخصصی آموزشی دانشگاه، منسجم شدن شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص واحد استانی، شورای مرکز و دبیرخانه های مرتبط به این شوراها و .... از جمله مباحثی بودند که در خلال جلسه سرکار خانم مصحفی به بیان و توضیح آنها پرداختند.

سپس سوالات شفاهی واحدهای استانی و مراکز آموزشی توسط سرکار خانم مصحفی، جناب آقای شهمیری و سرکار خانم قراگزلو پاسخگویی شد.

پس از اقامه نماز و صرف ناهار، جناب آقای دکتر شمشادی، سرپرست اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه ضمن تشکر از حضور معاونین، مدیران امور آموزشی و پژوهشی، کارشناسان واحدهای استانی و مراکز در کارگاه، اعلام نمودند که مجموعه مقررات آموزشی تدوین شده حاصل 14000 نفرساعت کار در حوزه معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی است که به جهت خلاء احساس شده در مجموعه مقررات قبلی دانشگاه، نحوه انجام فرایندهای آموزشی و کاربرگ های متفاوت در سایر مراکز آموزش علمی-کاربردی، پس از 11 ماه تلاش شبانه روزی در 16 آذر به بهره برداری رسیده است. دلایل تدوین کتاب مجموعه مقررات آموزشی، مشکلات موجود در سرفصل های برنامه ریزی درسی، سامانه جامع آموزشی دانشگاه از جمله عدم رعایت پیش نیاز و از سوی دیگر تغییرات مکرر پرسنل مراکز آموزشی بوده که به عنوان پاشنه آشیل مراکز از آن یاد نمودند.

با توجه به راه اندازی دبیرخانه شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص واحد استانی و همچنین دبیرخانه شورای آموزشی مرکز انتظار می رود مشکلات عدم گذراندن دروس در طول سنوات تحصیلی دانشجو، عدم رعایت پیش نیاز و همچنین برگزاری ناصحیح دروس کاربینی، کارورزی 1 و 2 و .... مجددا در مراکز تکرار نشود. ایشان ادامه دادند که سخت ترین کارها در اجرا است؛ لذا باید مراکز تمام تلاش خود را در اجرای صحیح مقررات نمایند. ستاد مرکزی نهاد سیاست گذاری است لذا امید دانشگاه جامع علمی-کاربردی به اجرای صحیح مقررات در مراکز آموزش علمی-کاربردی است. آقای دکتر شمشادی در ادامه تصریح نمودند که کارگاه های آموزشی چند روزه و کارگاه های مستمر و همچنین برگزاری آزمون از مقررات آموزشی در دستور کار معاونت سنجش، خدمات آموزشی و دانشجویی قرار دارد.

در ادامه کارگاه نمایندگان واحدهای استانی و مراکز آموزش علمی–کاربردی به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در خصوص برخی از مقررات آموزشی و نحوه اجرای آنها علی الخصوص درخواست تجدیدنظر، تغییر نمرات، سنوات تحصیلی و اجرای دروس کاربینی و کارورزی، اجازه اخذ دروس در سامانه بدون رعایت پیش نیاز و .... پرداختند.

در خاتمه جناب آقای دکتر کمری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجرایی دانشگاه جامع علمی-کاربردی واحد استانی البرز از حضور مسئولین محترم دانشگاه جامع علمی-کاربردی و همکاران واحد های استانی و مراکز آموزشی استانهای قم، قزوین، سمنان، مرکزی و البرز در کارگاه تشکر نمودند.

کارگاه در ساعت 15:00 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.


نظر شما :