کیفیت بخشی آموزش مهارتی از اهم اهداف دانشگاه علمی کاربردی است

۱۱ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۱ کد : ۴۶۰۹۲ اخبار شیرپوینت اسلایدر
تعداد بازدید:۱۰۳۰

در حاشیه آیین افتتاح ۵ مرکز علمی کاربردی جدید در استان البرز نشست خبری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزار شد و  دکتر محمدحسین امید به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 
در آغاز این نشست دکتر امید ضمن تشکر از اصحاب رسانه که به عنوان بازوان فرهنگی این مجموعه در اطلاع رسانی مفید و به موقع اخبار و رویدادهای مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی پیشتاز بوده اند، گزارش مجملی از ثبت نام مراکز اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به مهر سال گذشته بیش از ۱۵ درصد رشد ثبت نام داشتیم و امیدواریم در انتهای مهر ماه در پروسه تکمیل ظرفیت این رشد بیشتر نیز شود. 
وی ادامه داد: البته هنوز ۷۵ درصد از ظرفیت دانشگاهها خالی مانده که انتظار داریم بازمانده‌های ثبت نام در دانشگاه ها که هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب رشته نگرفته‌اند  و دانشگاه مورد علاقه خود را نیافته اند به خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی ملحق شوند. 
وی با بیان اینکه گرچه البرز در زمینه صنعت و کشاورزی دارای تاریخچه و قدمتی طولانی است، اما در میان رشته‌های علمی کاربردی رشته‌های کشاورزی و دامپروری چندان ورود نکرده‌اند که امید است تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف کشاورزی در این مسیر گام بردارند. 
وی با اشاره به این که دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که امسال کمترین افزایش شهریه را داشت، خاطرنشان کرد: در مقایسه با سایر دانشگاهها، دانشگاه جامع علمی کاربردی  با ۱۰ درصد رشد کمترین میزان شهریه را دریافت کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از دست‌اندرکاران واحد استانی البرز که در سایه همدلی و همکاری توانستند علاوه بر ورود به سطح بین المللی جزو ده مرکز برتر در سطح کشور شوند، گفت: امسال یکی از آرزوهای دیرینه ما محقق شد و توانستیم برای دومین بار ارزیابی سراسری از مراکز را انجام دهیم. 
وی ادامه داد: البته این کار را در سال تحصیلی گذشته نیز انجام دادیم ولی امسال برای اولین بار نتایج به طور رسمی اعلام شد. 
دکتر امید ضمن ارایه گزارش مجملی از سطح بندی مراکز علمی کاربردی در سطح کشور اظهار داشت: این سطح بندی در ۴ سطح انجام شد. در سطح  ۱هیچ مرکزی حایز رتبه برتر نشد. از سطح ۳ به سطح۲ ارتقای خیلی خوبی داشتیم و حدود ۲۰۰ مرکز در این رتبه قرار گرفتند. البته برای سطح ۴ نیز تصمیمات تنبیهی اتخاذ شده است و هر مرکزی که دو سال پیاپی در این سطح قرار گیرد از ادامه فعالیت محروم خواهد شد. 
وی دلایل عمده عدم همکاری با برخی مراکز را در ۳ دلیل عمده: کمبود فضا، انحلال برخی مراکز دولتی بر اساس مصوبه ابلاغی دولت و نهایتا مشکلات برخی مراکز از نظر معیارهای کیفی دانشگاه اعلام کرد. 
رییس دانشگاه  جامع علمی کاربردی کشور همچنین از سطح بندی مدرسان در آینده خبر داد و اظهار داشت: در صدد هستیم در جهت کیفیت بخشی به سطح تدریس و افزایش حس رقابت سالم بین مدرسان، طرح سطح بندی مدرسان را نیز اجرایی کنیم. 

 


( ۱ )

نظر شما :