دانشگاه جامع علمی کاربردی خلأ مهارتی لایه‌های شغلی را پر می‌کند

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۳ کد : ۴۵۵۷۷ اخبار شیرپوینت اسلایدر
تعداد بازدید:۱۰۲۵

دوره آشنایی با نظام آموزشی علمی کاربردی متقاضیان تربیت مدرس برگزار شد. 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز؛ این دوره صبح هفدهم مرداد با حضور 250 متقاضی تدریس در دانشگاه علمی کاربردی البرز در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج اجرا شد. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز ضمن ابراز خرسندی از جذب متقاضیان جدید برای تدریس در این دانشگاه ابراز داشت: از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی و از جنس نسل سوم است، علاوه بر سوابق ارزشمند علمی مدرسان به دنبال تجربیات شغلی و مهارتی آنان نیز هستیم. 
 دکتر پیمان دانش کار آراسته گفت: طبق بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گذراندن این دوره یکی از الزامات اساسی برای جذب متقاضیان مدرسان حق‌التدریس است. 
وی در این دوره که به صورت کارگاهی برگزار شد، به بیان شمه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه علمی کاربردی و ذکر تفاوت‌های ماهوی آن با سایر دانشگاه ها پرداخت. 
دکتر دانش کار آراسته با بیان این مهم که دانشگاه علمی کاربردی با هدف پر کردن خلأ تخصصی  موجود بین هرم شغلی تاسیس شد، ابراز داشت: سایر دانشگاهها حتی اگر در جایگاه بسیار رفیع علمی قرار گیرند، قادر نیستند خلأ موجود در لایه‌های مختلف هرم شغلی را پر کنند؛ در حالی که دانشگاه علمی کاربردی با هدف مهارت‌آموزی و افزایش اشتغال این شکاف را پر کرده است. 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به انحلال برخی مراکز علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی گفت: از 600 مرکز علمی کاربردی کمتر از 100 مرکز وابسته به نهادهای غیر دولتی هستند و بیش از 500 مرکز به بخش خصوصی اختصاص دارد که با انحلال برخی مراکز دولتی بزودی شاهد افزایش مراکز غیر دولتی و خصوصی خواهیم بود. 
دانش کار آراسته در ادامه  این کارگاه به بیان برخی قوانین و ضوابط دانشگاه علمی کاربردی، تفاوت دانشجویان این دانشگاه با سایر دانشجویان و مقایسه نسبت واحدهای تئوری و مهارتی آنان با سایر دانشگاه‌های نظری پرداخت. 
این کارگاه با سخنرانی دکتر سید علی حسینی قائم مقام ریاست و مدیر حراست دانشگاه علمی کاربردی البرز و دکتر حبیب کمری، معاون اجرایی و عامل مالی این دانشگاه به کار خود خاتمه داد.
 دکتر حسینی با بیان اینکه در حوزه حراست پیشگیری بهتر از مچ‌گیری است، در مورد مقررات حوزه نظارت و ارزشیابی، ضوابط حوزه حراست، مراحل حفاظت آزمون و نحوه پاسخگویی به شکایات توضیحات مبسوطی ارائه کرد. 
دکتر کمری نیز با ذکر این مهم که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، به تشریح قوانین مالی و حقوقی و بیان مقررات انضباطی پرداخت و از متقاضیان تدریس خواست طی آموزش صلاحیت حرفه‌ای در ابعاد مختلف فردی، عمومی و علمی را رعایت کنند. 

 


( ۴ )

نظر شما :