کارگاه تدوین طرح درس ویژه معاونین آموزشی و مدیران گروه مراکز آموزش علمی کاربردی استان البرز برگزار شد
به گزارش روابط عمومی استان البرز؛ در این کارگاه که با حضور معاونین آموزشی و مدیران گروه مراکز آموزش علمی کاربردی استان البرز برگزار شد، آقای دکترمعصومی، مباحثی را در خصوص تدوین طرح درس ترمیک و طرح درس روزانه به صورت عملی و کارگاهی ارائه داد.
دکتر دانش کار آراسته در این کارگاه یک روزه ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان، در این باره اظهار کرد: یکی از اهداف و سیاستهای کلان ریاست محترم دانشگاه ارتقاء کیفیت آموزش میباشد که در راستای تحقق این مهم، برنامههای متعددی را در دستور کار خود قرار داده ایم که میتوان به تدوین برنامههای توانمندسازی اساتید و کارگاه های طرح درس، ارزشیابی و آزمون سازی و... اشاره کرد.
وی افزود: «دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در راستای این برنامهها، کارگاه طرح درس را با هدف بازآموزی مباحث روش تدریس و به طور خاص نوشتن طرح درس با حضور معاونین آموزشی و مدیران گروه مراکز آموزش علمی کاربردی استان البرز برگزار کرد که بسیار مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز درباره سرفصلهای ارایه شده در این کارگاه گفت: «در این کارگاه موضوعاتی نظیر روشهای تدریس، نقاط ضعف و قوت روشهای تدریس، تجهیزات و امکانات کمک آموزشی، عوامل موثر در الگوی تدریس مطرح شد و حاضرین درباره هر یک از موضوعات نقطه نظرات خود را با شرکت کنندگان و مدرس کارگاه به شور و تبادل نظر گذاشتند.
در این کارگاه دلایل اهمیت طراحی برنامه آموزشی که شامل نظم دهی به فعالیت آموزشی، مشخص شدن وظایف استاد و دانشجو، انتخاب روش تدریس مناسب، گام مثبتی در جهت فرهنگ مثبت آموزی و جلوگیری از اعمال سلیقه و... می شود با توضیحات کامل بیان گردید.
دکتر معصومی در اهمیت طرح درس گفت: مدرسان برای تهیه طرح درس باید متن محتوای مورد نظر جهت تدریس را دقیقاً مطالعه نمایند تا بتوانند به استخراج بخش های مختلف طرح درس نایل آیند. لذا این امر باعث می گردد که اساتید احاطه کامل بر درس پیدا کنند.
وی گفت:فرآیند یاددهی و یادگیری اصل مهمی در آموزش است،که هنرآموزان باید این فن مهم را یاد بگیرند و بتوانند با دانشجویان خود ارتباط بر قرار نمایند. تنظیم طرح درس در ایجاد نظمی صحیح، جوی هدفدار در کلاس به استاد کمک می نماید و به فعالیت های کلاسی در جهت فراگیری جهت می بخشد و باعث می گردد کلاس، زنده تر، جالبتر، دقیق تر و با موضوع درس ارتباط بیشتری داشته باشد.
گفتنی است هر یک از حاضران به طور عملی یک طرح درس ترمی و یک طرح درس روزانه نوشتند که توسط مدرس دوره مورد بررسی و نکات به صورت کارگاهی بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما :